Ma abban a biztos tudatban indultam el dolgozni, hogy BKV-bérletet kell vennem. El is gyalogoltam szépen az Oktogonra, lecaplattam a földalattihoz, és kiálltam a soromat. Szerencsésen megvásároltam bérletemet, és azzal a kéréssel fordultam a nőhöz, hogy ugyan, adna már egy átlátszó bérletigazolvány-tokot, mert az előző 2 hónap alatt ismét elrongyolódott, pedig nem hordtam zsebben egy pillanatra sem. Hát mondta is, hogy az nem fog menni, mert az megszűnt. Rajtam pedig végigfutott a kéjes mámor, hogy végre magához tért a BKV, és megszüntette a legfeleslegesebb dolgot a világon: a bérletigazolványt. Végre ráírhatom a személyi igazolványom...
...na, idáig jutottam az örömben, amikor közölte a nő, hogy "az új így néz ki".
És megmutatta.
Én pedig agyfaszt kaptam.
Majdnem akkora, mint egy személyi, csak hosszabb, és szaros papírszar, amire megintcsak fénykép kell, meg lófasz. És istentelen haragra gerjedtem, és kivételesen udvarias módon megkérdeztem a nőt, hogy ugyan szerinte mi az isten repedt faszára jó a bérletigazolvány. Aztán ott hápogott meg krákogott kb 10 másodpercig, aztán közölte, hogy azért, mert hogy ne használja az egyik a másiknak a bérletét. Ami mondjuk nem csak szerintem faszság, de hát valamiből pénz is kell, OK. Erre megkérdeztem, hogy de miért ne írhatnám rá a személyi igazolványom számát, és akkor nem kéne eggyel több szart magammal cipelnem. Mire mondta ő, hogy mert akkor egyből látja az ellenőr, hogy a felnőtt felnőttbérletet vett-e, vagy a diák diákot. Mondtam is neki, hogy ez azért vicces, mert a diákok például pont a diákigazolványuk számát kell, hogy ráírják, szóval ha nekik lehet, akkor nekünk vajon miért nem, meg amúgy is minden alkalommal megnézik a diákigazolvány érvényességét, szóval lófasz. Erre jött azzal, hogy mert akkor hogy nyugdíjas bérlet. Hát ugyebár nyugdíjas bérlettel általában nyugdíjasok utaznak, akik azért valljuk be, nem fiatalok, szóval egy egyszerű szemrevételezéssel ugyanúgy el fogja kérni a személyit az ellenőr, bérletigazolvány ide vagy oda. Erre már nem nagyon tudott mit mondani, szóval megkérdezte, hogy kérek-e matricát.
Kértem.
Nem értem, mi a fasznak ez az egész. Ha a bérletigazolvány mondjuk 4000 ft-ba kerülne, akkor azt mondanám, hogy ok, biztos plusz bevételi forrás. De nem, kb 160 forint az egész tétel, a fénykép többe kerül. Mi a lapostetves fasznak kell ezt a posztnácikommunista bérletigazolványt magunkkal hordanunk? Egyre tudok csak gondolni, hogy mert azért, mert az ellenőrnek nincs igazoltatási joga, és csak azt nézheti meg. Na jó, kéremszépen, de akkor ne találja már ki, hogy elkéri a személyimet, amikor meg akar büntetni, és én bemondok egy címet. Ott a bérletigazolvány, nézegesse azt! Az pedig hogy milyen címet írok rá, az én becsületemen múlik.
De most nem a kruva anyjukat?
A MÁV-val is ez volt a bajom, amíg azzal jártam, volt egy büdös nagy bérletszelvénye, ami semmibe sem fért bele, talán régen a füzetes személyibe. Most meg ha csak tehetem, autóval járok, mert már 2 emberrel is gazdaságosabb, mint a vonat, és most arról beszélek, amelyik össze van szarva-hugyozva, és minden bokornál megáll. Az Intercity és társai egyenesen megfizethetetlenek, és egyátalán nem nyújtanak annyit, mint amennyibe kerülnek.
Én a magam részéről csak akkor ülök vonatra, ha valaki, aki fontos nekem, nagyon szépen megkér rá, vagy esetleg nagyon nem tudok autót szerezni. Azon gondolkodom, hogy miért működik még egyáltalán a magyar vasúti személyszállítás. Csak arra tudok gondolni, hogy azért, mert
a.) az emberek lusták, és nem akarnak vezetni
b.) az emberek alkoholisták, és nem tudnak vezetés közben rendesen odafigyelni az ivásra
c.) az emberek belenőttek ebbe a csökevény kotvány szarba, és természetesnek tartják, hogy méregdrágán éppen elégséges szolgáltatást kapnak, és lelkileg azzal kárpótolják magukat, hogy egyszer-egyszer jön egy csinos, légkondis vonat, ami kényelmetlen, de legalább szép és modern, és lám, mint akinek hármasa lett a lottón, örül, hogy érdemes volt fizetni.
Érdemes volt fizetni?