HTML

Uglee archív

Friss topikok

  • 39371: Mogyikám, egy isten vagy. Mit isten? Istennő :) (2011.02.08. 01:44)
  • 39371: A vécélehúzó elfertőződött? :S (2011.01.19. 10:25)
  • 39371: Jó, biztos én rontok el valamit, de nekem nem sikerült, csak másnapra rendelnem még ilyen étteremb... (2011.01.19. 10:24)
  • 39371: Na, ennek is a narkós, tetves kurva anyját! (2011.01.14. 00:38) 1000

Címkék

2008.04.24. 09:57 Uglee

Volt tegnap fasza koncert.

Ellenben megnyitottam az Indexet, és megragadta a tekintetemet a következő cikk.
http://index.hu/politika/belfold/nklr0423/

Hát, átnéztem a PDF-et, amit az úgynevezett Energia Klub állított össze, és egy felfújt semmiről szóló irományt találtam, tele csúsztatásokkal és félrevezetésekkel, valamint önellentmondásokkal. Tipikus példája ez:

"különböző elemzések szerint megtermelt kWhként
az uránérc minőségétől függően 30–120 g CO2-t
bocsátanak ki áttételesen az atomerőművek, ami a
szélerőművek (23–24 g) és a napelemek (101 g) közé
helyezi az atomenergiát. (Összehasonlításul: egy
szenes erőmű mintegy 1100, egy gázerőmű kb. 450 g
CO2-t bocsát ki kWh-ként.)16"

"Pontos adat nem ismert, de nagyságrendileg a világ
CO2-kibocsátása mindössze 3%-kal nőne, ha
atomerőművek helyett szénerőművekkel termelnék
az energiát."

Nos, kíváncsi lennék egy olyan számításra, hogy hány százalékkal nőne a világ CO2 kibocsátása, ha teljesítmény-arányosan kiváltanánk minden szélerőművet szenes erőművel. Nagyságrendileg olyan 2%-kal nőne szerintem. Végülis a nagyságrendileg 3%-ban benne van az 1% és a 9% is.

Faszság az egész, én mondom. Szeretném már, ha valaki objektívan írna elemzést az összes erőmű-fajtáról, konkrét számadatokkal alátámasztva, mindenre kiterjedően, és attól félek, hogy egyszer felbaszom az agyamat, és én írom meg, bár valószínűleg én nem kapnék meg lényeges adatokat, mint például hogy mennyibe "kerül" az, ha egy vízerőmű miatt kitelepítenek 3 kisebb várost, mert elárasztják, vagy hogy pontosan mennyi mérgező gáz képződik 1 kwh-nyi napcella-energia miatt, gondolok én itt a gyártásra.

Amúgy meg a Fészek rászervezett egy másik koncertet a mi koncertünkre, vagyis egymással ordibáltunk, hogy ki kezdjen akkor, mert ugyebár nem akartunk kezdeni, hogy amikor megjönnek a haverok, közölhessük velük, hogy már megvolt a koncert, szóval húztuk az időt, amíg lehetett, de a végén faszák voltunk, és ez a lényeg.

Az ilyen szervezők meg menjenek inkább betanított munkásnak!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uglee.blog.hu/api/trackback/id/tr806553693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása